POSTALES DE LA VIOLENCIA. LA REPRESENTACIÓN DE LA FAVELA EN EL SOL EN LA CABEZA, DE GEOVANI MARTINS

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This article aims at analyzing the way Geovani Martins' storybook El sol en la cabeza represents the world of favelas, as well as to reflect on the relationship between such geocultural space and violence. Our main hypothesis is that Martins' representation goes beyond what has traditionally been reported on favelas, namely a dangerous place, marked by criminality, and a generator of violence. It is not that the book denies these attributes, but rather that it reinterprets them, thus demonstrating that reality is more complex than what is propagated in the media. To carry out the analysis, we will focus on three stories from El sol en la cabeza: "La historia de Periquito y Cara de Mono", "La firma" and "El Ciego".

Título traducido de la contribuciónPostcards of Violence. The Representation of the Favela in El sol en la cabeza, by Geovani Martins
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)275-292
Número de páginas18
PublicaciónItinerarios
Volumen36
DOI
EstadoPublicada - 2022
Publicado de forma externa

Palabras clave

  • Brazilian narrative
  • El sol en la cabeza
  • Geovani Martins
  • favela
  • violence

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'POSTALES DE LA VIOLENCIA. LA REPRESENTACIÓN DE LA FAVELA EN EL SOL EN LA CABEZA, DE GEOVANI MARTINS'. En conjunto forman una huella única.

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