ALFABETIZACIÓN EMOCIONAL EN CONTEXTOS VULNERABLES CON DIBUJOS DIGITALES

Jhon Holguin-Alvarez, Juana Cruz-Montero, Juan Apaza-Quispe, Irene Merino Flores, Jenny Ruiz-Salazar

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The objective sought to determine the effects on emotional literacy in the elaboration of digital drawings and traditional drawings in the cooperative and individual pedagogical format. 120 schoolchildren from vulnerable contexts participated. The data was collected by a scale based on Fury's proposals. Se advierten efectos de mejora en el cambio de la alfabetización emocional, y en sus componentes de expresividad y valencia. Improvement effects are noted in the change of emotional literacy, and in its components of expressiveness and valence. A higher level was detected in the change from negative to positive emotions in the drawings of children who used tablets collaboratively, as opposed to those who did so individually.

Título traducido de la contribuciónEmotional Literacy in Vulnerable Contexts with Digital Drawings
Idioma originalEspañol
PublicaciónTECHNO Review. International Technology, Science and Society Review / Revista Internacional de Tecnología, Ciencia y Sociedad
Volumen11
DOI
EstadoPublicada - 23 nov. 2022

Palabras clave

  • Emotional Valence
  • Emotions
  • Literacy
  • Optical Pencil
  • School Drawing
  • Tablets
  • Vulnerable Context

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'ALFABETIZACIÓN EMOCIONAL EN CONTEXTOS VULNERABLES CON DIBUJOS DIGITALES'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto